رنگ ها در تابلوسازی نقش بسزایی را در چگونگی دید مخاطب نسبت به تابلو مغازه و سر درب فروشگاه و یا یک تابلوسازی تبلیغاتی ایفا می‌کنند. از این رو بایستی از علم رنگ‌ها در تابلوسازی آگاهی داشته باشید، چرا که روانشناسی رنگ‌ها در تابلو سازی ، به نوعی در شناسایی خاصیت رنگ‌ها و ترکیب رنگ گرم و سرد در طراحی در تابلوسازی می‌تواند کمک شایانی به طراحی شما ‌کند.اگر شما قصد طراحی یک تابلوسازی را دارید، قبل از هر اقدامی نسبت به نقش رنگ‌ها در تابلوسازی دقت کافی داشته باشید و سپس اقدام کنید. ما نیز برای دانش بیشتر شما در زمینه طراحی تابلو و تابلوسازی، در این مقاله می‌خواهیم نکات مهمی را برایتان ارائه دهیم.

تابلو چلنیوم ساده

رنگ ها در تابلوسازی

همانطور که هر یک از ما آدمها از شخصیت متفاوتی با دیگر افراد برخوردار هستیم، از سبک و سیاق خاص خودمان نیز پیروی می‌کنیم. در این میان یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مواردی که مطابق ارزیابی‌های انجام شده از مشتریان تابلوسازی صورت گرفته است، رنگ و نحوه‌ی رنگ بندی در تابلوسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که رنگ‌ها در تابلوسازی از آن دسته مواردی هستند که می توانند افراد را تحریک به خرید و توجه بیشتر نسبت به آن نوع تابلوسازی نماید، از این رو اولین و اساسی ترین معیار طراحی در تابلوسازی، چگونگی انتخاب رنگ‌ها می‌باشد.

در واقع رنگ ها در تابلوسازی ، تاثیر فوق العاده‌ای بر روی احساسات افراد می‌گذارد، به عنوان مثال شما یک مجموعه از تابلوهای سیاه و سفید را در کنار مجموعه‌ای از تابلوهای متشکل از رنگ‌های شاد قرار دهید و خودتان به ارزیابی و مقایسه‌ی بین آنها بپردازید. مسلما تابلو هایی از رنگ‌های متنوع، نظر شما را بسیار بیشتر از تابلو سازی های تک رنگ جلب می‌کند. به همین دلیل هم هست که سطح شهر با انواع تابلوسازی های رنگی، یک هارمونی بینظیر در دید شهروندان ایجاد کرده است.

در تابلوسازی نیز، طراحی، نحوه‌ی رنگ‌آمیزی، کیفیت مواد در ساخت بدنه و همچنین سازه، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که جزء عنصرهای اصلی یک تابلوسازی به شمار می‌روند. از این رو انتخاب رنگ مناسب در کنار ترکیب رنگ‌های مکمل و یا هم خانواده دید فوق العاده‌ای را به بیننده می‌بخشد که می‌تواند مثمرثمر باشد، همچنین انتخاب رنگ‌های متضاد در تابلوسازی به گونه‌‌ای که گرما و سرما را منعکس کند، و انتخاب یک رنگ زمینه اصلی و قدرتمند نیز می‌تواند یکی دیگر از موارد مهمی باشد که در طراحی به دردتان می‌خورد.

اشتراک: